На дорогах з бруківки треба передбачати зручні пішохідні переходи з альтернативних матеріалів, — Парцхаладзе

19.12.2018

“Мінрегіон разом з експертами зараз продовжує роботу над вдосконаленням норм ДБН щодо вулиць і доріг. І одним з важливих напрямків є створення зручної пішохідної інфраструктури. Зокрема, в історичних і центральних районах багатьох українських міст вулиці змощені природньою бруківкою чи грубоколотим каменем. Але на пішохідних переходах такий тип покриття є дуже незручним для пересування. Тому є пропозиція внести у ДБН рекомендаційну норму щодо зміни типу покриття таких пішохідних переходів на альтернативні матеріали – це може бути та ж бруківка, але дрібна, або штучна плитка”, — зазначив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ  України Лев Парцхаладзе.

За його словами, такі зміни сприятимуть влаштуванню реального універсального простору, доступного для кожного: батьків з маленькими дітьми на колясках, осіб з інвалідністю, які пересуваються на візках, людей похилого віку та інших маломобільних груп, пішоходів з валізами та інших.

Крім цього, пропонується також вдосконалити вимоги щодо ширини пішохідної та інших зон тротуару, визначити параметри максимально допустимого викривлення пішохідного шляху, передбачити меншу висоту бордюрів на житлових вулицях, в житлових і пішохідних зонах тощо.

Відповідні зміни пропонується внести у ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці та дороги населених пунктів”, які вступили в дію 1 вересня 2018 року. Ними було введено низку принципово якісних змін для безпеки і комфорту людей, зокрема, можливість звуження ширини смуг руху на дорогах, обов’язкове встановлення спеціальних захисних огороджень на зупинках громадського транспорту, обов’язкове облаштування острівців безпеки на нерегульованих переходах, велодоріжок та велосмуг та інші зміни.

Проект змін до ДБН наразі розробляється ДП “ДерждорНДІ”.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.

1