Парцхаладзе: Для уникнення транспортних проблем у великих містах місцева влада має вже розробляти комплексні схеми транспорту на найближчі 30-40 років

12.08.2019

З 1 вересня 2018 року в Україні є чинними нові державні будівельні норми щодо містобудування — ДБН Б.2.2-12:2018 “Планування і забудова територій”. Відповідно до них, міста з населенням понад 100 тисяч осіб мають розробляти довгострокову стратегію розвитку транспортної системи — комплексну схему транспорту (КСТ) з перспективою на 30-40 років. КСТ повинна розроблятися місцевою владою як окремий документ на основі затвердженого генерального плану міста.

На цьому наголосив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

“Згідно з новими містобудівними ДБН для ефективної організації та раціонального розвитку транспортного руху у великих містах, а саме з чисельністю населення від 100 тисяч, мають розроблятися комплексні схеми транспорту. І не на 5-10 років, а довгостроково — на найближчі 30-40 років. Сьогодні наші населені пункти дуже стрімко розвиваються — села і селища перетворюються на міста, а міста, у свою чергу, на мегаполіси. Тому при їх забудові дуже потрібно враховувати пропускну здатність транспорту, необхідну кількість парковок для жителів тощо. Щоб не було такого, коли побудований великий ЖК, а до нього немає організованих транспортних маршрутів та під’їздів, недостатньо парковок і постійні затори зранку і ввечері, коли всі їдуть на роботу та з роботи. Тому місцева влада повинна брати на контроль це питання і вже зараз розробляти комплексні схеми транспорту для уникнення цих проблем”, — сказав він.

Відповідно до діючих норм, такі комплексні схеми транспорту передбачають аналіз існуючого стану транспортної мережі, в які входять:

— робота громадського та іншого міського транспорту;

— ефективність залізничних, морських чи авіаперевезень, автобусних, трамвайних та інших маршрутів;

— функціонування аеропортів, вокзалів, портів тощо.

Потім на основі цього визначаються подальші кроки та шляхи розвитку цієї мережі.

У КСТ повинні враховуватись:

— соціально-економічні та планувальні особливості міста;

— зростання населення і території;

— розміщення  населення і його демографічна структура;

— перспективні зміни у розміщенні підприємств промисловості, будівництва, великих торгових й інших об’єктів;

— перспективний рівень автомобілізації.

Довідково:

Нові ДБН Б.2.2-12:2018 “Планування і забудова територій” були розроблені на заміну попередніх будівельних норм, що регулюють містобудування, які діяли ще з 1992 року. Вони офіційно набули чинності 1 вересня 2018 року. Ознайомитися з ДБН можна за посиланням: https://bit.ly/2ZUe69R.

Крім цього, з 1 жовтня 2019 року на заміну цих норм вступили в дію оновлені ДБН Б.2.2-12:2019 “Планування та забудова територій”, які зберігають ті ж самі вимоги щодо розробки комплексної схеми транспорту в містах. ДБН доступні тут: https://bit.ly/2TuhqpR.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.

1-7