З 1 вересня на найбільших українських трасах вже можна проектувати SOS-станції – вступили в дію нові будівельні норми

10.09.2019

З 1 вересня 2019 року набрали чинності нові зміни у державні будівельні норми щодо проектування доріг загального користування. Вони ввели нову рекомендаційну норму – передбачати відповідні інженерні мережі для дорожнього технологічного зв’язку при реконструкції або новому будівництві доріг І категорії міжнародного значення. Це дасть змогу проектувати на трасах так звані SOS-станції — станції екстреного зв’язку для виклику необхідної допомоги або евакуатора.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«Зазвичай за кордоном такі SOS-станції розташовуються кожні 500 м – 2 км вздовж траси для виклику необхідної допомоги: поліції, швидкої або евакуатора у разі екстреної ситуації на дорозі. У нових змінах до ДБН ми прописали рекомендацію влаштовувати їх на найбільших українських трасах. Для проектування таких станцій, у першу чергу, необхідний відповідний технологічний зв’язок та мережі. Це і прописано у ДБН. Проте вже як саме вони будуть виглядати, як будуть укомплектовані, на якій відстані розташовані і через скільки часу мають прибути відповідні служби, вже має визначатися індивідуально проектувальниками на кожному конкретному об’єкті», – зазначив він.

За словами Парцхаладзе, це дозволить підвищити безпеку водіїв авто та їх пасажирів на дорогах у разі виникнення можливих надзвичайних ситуацій.

Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» розроблені ДП «ДерждорНДІ» і вступили в дію з 1 вересня 2019 року. Вони доступні за посиланням: https://bit.ly/2krG11H

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.

1