Звіт про результати проведення публічного громадського обговорення проекту Концепції державної політики та плану з її реалізації по досягненню 10.5 «Українці отримують якісні комунальні послуги» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації

28.02.2020

17 лютого 2020 року відбулося публічне громадське обговорення Концепції державної політики та плану з її реалізації по досягненню цілі 10.5 «Українці отримують якісні комунальні послуги» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації.

За результатами консультацій основні напрями залишилися незмінними, визначено схвалити проекти Концепції державної політики по досягненню цілі 10.5. Водночас, внесені окремі уточнення до Плану реалізації державної політики по цілі 10.5 в частині уточнення назв нормативно-правових актів та термінів їх прийняття.

Звіт про результати проведення публічного громадського обговорення проекту Концепції державної політики та плану з її реалізації по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації

28.02.2020

17 лютого 2020 року відбулося публічне громадське обговорення Концепції державної політики та плану з її реалізації по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації.

За результатами обговорення складено протокол, що додається.

ПРОТОКОЛ

проведення публічних консультацій (у форматі зустрічі-обговорення)
щодо
Концепції державної політики по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації

 

17 лютого 2020 року

м. Київ, вул. Ділова, 24, Великий зал (1 поверх)

 

Головуючий: директор Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики Мінрегіону ЗАЛЄВСЬКА Г.М.

 ПРИСУТНІ: згідно з додатком 1.

 СЛУХАЛИ:

1) директора Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики Мінрегіону Залєвську Г.М. з вступним словом щодо утворення Робочої групи з координації досягнення цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України (наказ Мінрегіону) та презентацією основних положень Концепції державної політики по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації.

2) учасників консультацій з пропозиціями згідно з додатком 2.

ВИРІШИЛИ:

  1. Підтримати в цілому Концепцію державної політики по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та план її реалізації.
  2. Мінрегіону забезпечити врахування пропозицій, висловлених учасниками публічних консультацій, під час підготовки відповідних проектів нормативно-правових актів та планування діяльності Міністерства.

 

директор Департаменту

систем життєзабезпечення та житлової політики Мінрегіону                                        Галина ЗАЛЄВСЬКА

Протокол вела Олейнікова І.В. – начальник відділу формування та реалізації політики з житлових питань управління житлової політики Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики Мінрегіону

 

 

 

Інформація щодо врахування позицій заінтересованих сторін до проектів Концепції державної політики по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації (далі – Концепція та План державної політики)

Пропозиції та зауваження

Ініціатор

Спосіб врахування

 

щодо відсутності інформування на веб-сайті Мінрегіону, засобах ЗМІ, у виступах керівництва Міністерства стосовно роботи Робочої групи з координації досягнення цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності КМУ та розроблення Мінрегіоном презентованих проектів  Концепції державної політики та плану її реалізації,

щодо залучення до роботи представників громадськості внутрішньо переміщених осіб.

Юрій Сіденьков – заступник голови Громадської ради при Мінрегіоні, керівник громадського Проекту «Відновлення Сходу України» зазначив:

 

За відповідним письмовим зверненням буде розглядатися включення до Робочої групи з координації досягнення цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності КМУ.

 

Наказом Мінрегіону від 27.12.2019 № 336 затверджено Комунікаційну стратегію реформи житлово-комунального господарства, згідно з положеннями якої значна увага приділена роз’ясненням населенню про зміни у законодавстві, що регулюють питання цієї сфери. Визначено широке коло каналів комунікації, зокрема: офіційний веб-сайт Мінрегіону, регіональні ЗМІ, національні ЗМІ, онлайн-зустрічі, соціальні мережі (Instagram, Facebook, YouTube, Twitter, Telegram – чат-бот), засоби інтернет-маркетингу як Інтернет реклама в Google ADS, анімовані банери, буклети, відоролики,  тощо.

 

 

відсутність інформації про Робочу групу з координації досягнення цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності КМУ, її учасників та результати роботи з доступних джерел інформації,

запропонував залучити експертів ЄС, співробітників БРЄ для вирішення житлових проблем ВПО.

Сергій Комнатний – Голова правління Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву «Держмолодьжитло»

 

для збільшення кількості БКБ, які визначилися з формою управління необхідно посилити інформування співвласників багатоквартирних будинків щодо їх прав. Для цього використовувати найбільшу кількість засобів доведення інформації.

Андрій Нікончук – директор Асоціації управителів багатоквартирних будинків

 

Низький рівень інформування та роз’яснень щодо застосування норм, низькі темпи імплементації у діюче законодавство.

Софія Ліннкерівник проекту Міжнародної фінансової корпорації (ІFC) «Енергоефективність у житловому секторі України»

 

підвищення професійного рівня фахівців, які здійснюють управління БКБ. Роль менеджера-управителя значно зростає в умовах дії оновленого законодавства яке регулює відносини у житлово-комунальній сфері. Менеджер-управитель: це не тільки, і не стільки представник юридичної особи управителя. Це насамперед майстер дільниці, який відповідно до кваліфікаційних характеристик безпосередньо організовує утримання житла відповідно до норм та правил. Тому треба встановити обов’язкову сертифікацію менеджерів-управителів до рівня майстра, а також ввести обов’язкову законодавчу норму про необхідність мати сертифікованого менеджера-управителя у разі самостійного здійснення обслуговування будинку ОСББ, ЖБК або ЖК.

Лотоцький О.Б. – голова Об’єднаної організації роботодавців «Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України», член колегії Мінрегіону

Постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2018 р. № 1010 затверджений Порядок здійснення професійної атестації за професією «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)».

Реєстр осіб, які пройшли професійну атестацію за професією «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)» розміщений на офіційному веб-сайті Мінрегіону, у розділі «Житлово-комунальне господарство»  рубрика «Житлова політика», створено категорію «Професійна атестації за професією «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)»» з підкатегорією «Реєстр осіб, які пройшли професійну атестацію) за професією «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)»». Дані в Реєстрі оновлюються по мірі надходження інформації про атестованих осіб.

 

Необхідним також є вирішення проблемних питань індивідуального житлового фонду (приватний житловий сектор), який за принципом соціальної справедливості повинен мати однакові механізми регулювання, у т.ч. вирішення питань виділення земельних ділянок, надання державної підтримки його власникам, хоча б щодо ветхого, аварійного житла, тощо.

Необхідно максимально спростити механізм включення територій садівничих товариств, котеджних містечок до складу населених пунктів, до об’єднаних територіальних громад.

Окремо потребують врегулювання проблеми інвестиційних житлових будинків (нав’язування забудовником своєї експлуатуючої компанії, перешкоджання створенню в них ОСББ, передачі проектної документації, ошукані інвестори, тощо), будинків ЖБК та ЖК.

Також слід приділити увагу комплексному розв’язанню проблем розвитку житлового середовища (транспортна інфраструктура, соціальна сфера, обов’язковість затвердження генеральних планів населених пунктів та ін.).

Лотоцький О.Б. – голова Об’єднаної організації роботодавців «Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України», член колегії Мінрегіону

 

Протягом березня-квітня 2020 року Мінрегіном заплановано проведення у регіонах громадського обговорення проєкту Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року.

2.

з метою підвищення ефективності управління БКБ необхідне запровадження провадження реєстру багатоквартирних будинків та реєстру співвласників БКБ

Андрій Нікончук – директор Асоціації управителів багатоквартирних будинків

Розгляд питань щодо провадження реєстру багатоквартирних будинків та реєстру співвласників БКБ, голосування на загальних зборах за допомогою ЕЦП та мессенджерів та ін. буде розпочато після затвердження

Концепції державної політики по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації

 

 

вдосконалення процедури проведення загальних зборів співвласників БКБ для прийняття рішень щодо управління

Віра Радченко – начальник управління розвитку житлово-комунальної інфраструктури Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА

 

Формування єдиного реєстру БКБ із зазначенням їх характеристик, управителів, коштів, витрачених на капітальні та поточні ремонти

Представник уповноваженого ВРУ з прав людини

 

Підціль 4 цілі 10.4 викласти в такій редакції:

« – удосконалення економічних механізмів, що впливають на будівництво об’єктів»

Змінити терміни виконання заходу 1 завдання 1 підцілі 4 : до 31 грудня 2021 (або 2022 р.)

Пропонується вилучити:

–          захід 1 завдання 2 підцілі 4; 

–          захід 2 завдання 3 підцілі 4.

Громадська організація «Норма»

Враховано

 

Визначити одним із завдань проведення аудиту застарілого житлового фонду для визначення його стану з метою запровадження подальших заходів модернізації, реконструкції

Представник уповноваженого ВРУ з прав людини

Буде передбачено в рамках Концепції житлової політики та плану її реалізації

 

Відсутній збір інформації про забезпеченість житлом, стан житлових будинків, та інші статистичні дані

Сергій Прокопчук – громадський діяч

Питання  додатково будуть опрацьовані

 

Доручити профільним органам збирати та аналізувати соціально-демографічні дані щодо тих домогосподарств, у структурі витрат яких є витрати на купівлю нерухомості, а також її призначення та характеристики

Павло Федорів – аналітичний центр CEDOS

 

Визначити політику держави – чи буде і надалі надавати всім у власність та субсидіюватися з державного бюджету для його утримання

Сергій Прокопчук – громадський діяч

Буде опрацьовано в рамках розробки Концепції житлової політики,  плану її реалізації та розробки проекту Житлового кодексу України.

Відповідно до Указу Президента України від 08.11.2019 № 837/2019 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» Уряду, зокрема визначено до 31 грудня 2020 року внести на розгляд Верховної Ради України проект Житлового кодексу України

 

Розробити цілісну державну житлову політику, якою буде замінено окремі галузеві житлові програми, що орієнтовані на задоволення житлових потреб молоді, окремих професій,  на єдиний підхід до надання житла та джерел фінансування.

Виробити збалансований варіант житлової політики, нейтральної до форм володіння житлом, насамперед відмова від стимулювання власності на житло. Для створення альтернатив власності на житло розвивати сектор оренди житла.

Облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов (квартирний облік), перетворити на список тих, хто потребує соціального житла та здійснювати моніторинг потреб та фінансового стану таких осіб.

Оновити підходи для визначення показників, які використовують для оцінки житлових умов населення, зокрема, перегляд визначення мінімальної норми.

Павло Федорів – аналітичний центр CEDOS

 

Рівень доходів громадян не дозволяє бути ефективним власником житла (утримувати та придбавати).

Ринок орендного житла, представлений пропозицією квартир (садиб) їхніх власників знаходиться у тіні, що ускладнює поточну та потенційну оцінку обсягів оренди, її ролі у житловому забезпеченні громадян а також у доходах власників житлової нерухомості та відповідних податкових надходженнях.

Запровадження обліку та звітності власників щодо надання квартир (приміщень) в оренду та моніторингу управителями використання приміщень будинку. 

Всеволод Ніколаєв – професор Інституту суспільно-економічних досліджень

 

 

Для збільшення кількості БКБ, з обраною формою управління, на законодавчому рівні передбачити, що всі БКБ є об’єднаннями сплавників (ОСББ)

Андрій Саук – старший експерт з питань житлової політики Офісу підтримки та впровадження реформ при Мінрегіоні

 

Додаток 1

 Список присутніх на публічних консультаціях Концепції державної політики по досягненню цілі 10.4 «Українці мають комфортне та доступне житло» Програми діяльності КМУ та плану її реалізації

 

17 лютого 2020 року

м. Київ, вул. Ділова, 24, Великий зал (1 поверх) о 12.00 годині

 

П.І.Б.

Посада

1.                 

Алексеєнко  Катерина Володимирівна

член ВГО «HOUSING UKRAINE»

2.                 

Бережний  Ярослав Вікторович

Національний інститут стратегічних досліджень

3.                 

БУГРІМОВА  ЯНА

юридичний експерт проекту  Міжнародної фінансової корпорації (ІFC) «Енергоефективність у житловому секторі України»

4.                 

ВОРОБЕЙ  ВОЛОДИМИР

член правління ГС «Асоціація управителів житла»

5.                 

ГАРНИК  ОЛЕГ ВОЛОДИМИРОВИЧ

аналітик Аналітичного центру ВАОМС «Асоціація міст України»

6.                 

Гриценко  Олена

Менеджер з надання інформації ГС «Асоціація управителів житла»

7.                 

Давиденко  Віталій Віталійович

керівник органу з сертифікації персоналу СЦ «СТАНДАРТ»

8.               

Комнатний Сергій Олександрович

голова правління ДСФУ «Фонд сприяння молодіжному житловому будівництву»

9.              

Коротченко  Наталія

начальник управління стратегічного планування та нормативно-правової роботи ДСФУ «Фонд сприяння молодіжному житловому будівництву»

10.            

ЛАВРЕНЦОВ МИХАЙЛО ЄВГЕНІЙОВИЧ

помічник-консультант народного депутата України, голови підкомітету з питань соціального захисту прав ветеранів Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Остапенка А.Д.

 

11.            

Ларіна Таміла Олександрівна

директор Департаменту моніторингу економічних прав Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

12.            

Лінн Софія

керівник проекту Міжнародної фінансової корпорації (ІFC) «Енергоефективність у житловому секторі України»

13.            

Лотоцький Орест Богданович

голова Об’єднаної організації роботодавців «Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України»

14.            

Матвіяк  Лариса Василівна

заступник начальника управління житлового забезпечення Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

15.            

МІХАЙЛІДІ Павло Миколайович

голова Громадської ради при Мінрегіоні

16.            

НІКОНЧУК  АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ

керівник ГС «Асоціація професійних управителів нерухомістю України»

17.            

Олійник Наталія Іванівна

президент громадської організації «Всеукраїнська Рада голів ОСББ»

18.            

ПАЛЬЧЕНКО  Олена Олексіївна

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України

головний спеціаліст відділу цінової і тарифної політики управління цінової політики департаменту промислової політики та стимулювання розвитку регіонів

19.            

Парух  Іван

перший заступник голови правління  ДСФУ «Фонд сприяння молодіжному житловому будівництву»

20.            

Перегінець  Іван Іванович

помічник- консультант народного депутата України, Голови Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Клочка А.А.

21.            

ПЕРЧУК ЮЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА

директор Офісу підтримки та впровадження реформ при Мінрегіоні

22.            

РАДЧЕНКО Віра Михайлівна

 

начальник управління розвитку житлово-комунальної інфраструктури Департаменту житлово-комунальної інфраструктури Київської міської державної адміністрації

23.            

Рева  Світлана Леонідівна

віце-президент ГС «Міждержавна гільдія інженерів консультантів»

24.            

Редько  Олександр Володимирович

Національний інститут стратегічних досліджень

25.            

РЄПІНА  АЛІНА ІГОРІВНА

помічник- консультант народного депутата України, члена Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Чорного Д.С.

26.            

Сало  Людмила Григорівна

Спільний представницький орган репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні

провідний інспектор Департаменту профспілкового руху і зв’язків з громадськими організаціями

27.            

САУК Андрій Миколайович

старший експерт з питань житлової політики Офісу підтримки та впровадження реформ при Мінрегіоні

28.            

СІДЕНЬКОВ ЮРІЙ МИХАЙЛОВИЧ

заступника голови (з питань містобудування)  Громадської ради при Мінрегіоні

29.            

ТКАЧЕНКО вІКТОРІЯ пЕТРІВНА

помічник-консультант народного депутата України, голови підкомітету з питань соціального захисту прав ветеранів Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Остапенка А.Д.

30.            

Федорів Павло

аналітичний центр CEDOS

31.            

ШЕВЧЕНКО АРТЕМ ОЛЕГОВИЧ

помічник- консультант народного депутата України, Голови Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Клочка А.А.

32.            

Шевченко Роман Вікторович

Міністерство соціальної політики України державний експерт Директорату соціальних послуг та інтеграції

 

 

Звіт про результати проведення публічного громадського обговорення проекту Концепції державної політики та плану з її реалізації по досягненню цілі 10.7. «Українці відповідально поводяться з побутовими відходами та не засмічують навколишній життєвий простір» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації

28.02.2020

18 лютого 2020 року в Мінрегіоні за адресою м. Київ вул. Велика Житомирська, 9 під головуванням заступника начальника Управління благоустрою територій та комунального обслуговування Мінрегіону Людмили Полтораченко відбулося публічне громадське обговорення Концепції державної політики та плану з її реалізації по досягненню цілі 10.7. «Українці відповідально поводяться з побутовими відходами та не засмічують навколишній життєвий простір» Програми діяльності Кабінету Міністрів України.

За результатами обговорення складено протокол, що додається.

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступник начальника Управління

благоустрою територій та комунального обслуговування Мінрегіону

 

________________Л. ПОЛТОРАЧЕНКО

 

 

П Р О Т О К О Л

публічних консультацій по концепції державної політики по досягненню цілі 10.7. «Українці відповідально поводяться з побутовими відходами та не засмічують навколишній життєвий простір» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації

 

м. Київ                                                                                  18 лютого 2020 р.

Головуючий – заступник начальника Управління благоустрою територій та комунального обслуговування – ПОЛТОРАЧЕНКО Людмила Іванівна

 

ПРИСУТНІ:

МАРІКОВСЬКИЙ Олександр Валерійович

народний депутат України, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування

НЕСТЕРЕНКО Кирилл Олександрович

народний депутат України, голова підкомітету з питань державної політики у сфері поводження з відходами Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування

ЛЮБОТА Дмитро Валерійович

народний депутат України, голова підкомітету з питань економічного, секторального співробітництва та поглибленої і всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом

БАРІНОВ Максим Олександрович

директор асоціації «Український екологічний альянс» 

ГАРНИК Олег Володимирович

аналітик Аналітичного центру ВАОМС «Асоціація міст України»

ГРУЩИНСЬКИЙ Андрій Миколайович

голова правління приватного акціонерного товариства «Київспецтранс»

ЖИЛКА Марина Вячеславівна

начальник відділу санітарного очищення та інженерного захисту території Управління житлово-комунальної політики Департаменту житлово-комунальної інфраструктури Виконавчого комітету Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація)

ЗАЙЦЕВА Наталія

старший експерт з управління відходами Офісу підтримки реформ при Мінрегіоні

КУЗУБ Анна Євгенівна

консультант з питань ціноутворення у сфері поводження з побутовими відходами

МАКОВЕЦЬКА Юлія Михайлівна

старший науковий співробітник Державної установи Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України, кандидат економічних наук

НОВІКОВА Діана Євгеніївна

головний спеціаліст відділу поводження з побутовими відходами Управління благоустрою територій та комунального обслуговування Мінрегіону

ПОМЯН Ян Павлович

державний експерт експертної групи стратегічного планування Директорату стратегічного планування Мінрегіону

ПОПОВИЧ Володимир Іванович

голова правління приватного акціонерного товариства «Київспецтранс»

РИБАЛЬЧЕНКО Євген Григорович

директор ТОВ «ПрофПереробка»

САТІН Ігор Валентинович

завідувач відділу благоустрою, озеленення населених пунктів та поводження з побутовими відходами Державного підприємства «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства», кандидат технічних наук

СЕМКО Петро Павлович

генеральний директор об’єднання Укрвторма

СЛАБИЙ Володимир Григорович

голова об’єднання Української Пакувально-Екологічної Коаліції  (УКРПЕК)

ШУЛЬГА Сніжана Олександрівна

начальник відділу розвитку громадянського суспільства Директорату з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Мінрегіону

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

  1. Ознайомлення із концепцією державної політики по досягненню цілі 10.7. «Українці відповідально поводяться з побутовими відходами та не засмічують навколишній життєвий простір» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та планом її реалізації.

 

  1. Опрацювання та обговорення зауважень та пропозицій до концепції державної політики по досягненню цілі 10.7. «Українці відповідально поводяться з побутовими відходами та не засмічують навколишній життєвий простір» Програми діяльності Кабінету Міністрів України та плану її реалізації (далі – Концепція та План реалізації).

 

СЛУХАЛИ:

Заступника начальника Управління благоустрою територій та комунального обслуговування Полтораченко Л.І., яка презентувала  Концепцію та План реалізації.

 

ВИСТУПИЛИ:

  1. Маріковський О.В. зазначив важливість вирішення питань щодо вдосконалення державної політики у сфері поводження з побутовими відходами.
  2. Нестеренко К.О. відмітив незадовільний стан полігонів твердих побутових відходів у регіонах.
  3. Любота Д.В. акцентував увагу на необхідності мотивації населення до сортування твердих побутових відходів.
  4. Барінов М.О. поставив питання щодо виключення питання по створенню муніципальних пунктів для роздільного збирання твердих побутових відходів у регіонах із проекту Плану реалізації.
  5. Семко П.П. підтримав питання щодо необхідності впровадження системи розширеної відповідальності виробника.
  6. Слабий В.Г. ознайомив присутніх із системою роздільного збирання відходів у місті Вишгороді, яка впроваджується спільно органами місцевого самоврядування, Українською Пакувально-Екологічною Коаліцією та об’єднанням «Укрвторма».
  7. Рибальченко Є.Г. висловився щодо необхідності і надалі залучати представників бізнесу у сфері поводження з побутовими відходами до роботи над проектом Закону України «Про управління відходами».
  8. Кузуб А.Є. зазначила про необхідність узгодженості реалізації заходів, передбачених Планом реалізації, із заходами, що впроваджуватимуться Мінекоенерго. Також були поставлені питання щодо здійснення моніторингу кількості та стану полігонів твердих побутових відходів, виказала підтримку зареєстрованих у ВРУ законопроектів щодо збільшення ставки екоподатку за захоронення твердих побутових відходів.
  9. Маковецька Ю.М. проаналізувала показники моніторингу у сфері поводження з побутовими відходами та запропонувала здійснювати моніторинг стану роздільного збирання твердих побутових відходів у населених пунктах.
  10. Гарник О.В. відзначив, що впровадження запланованих заходів можливе після прийняття Закону України «Про управління відходами», зокрема залучення інвестицій можливе після визначення умов ринку у цій сфері. Також відмітив важливість інформаційного компоненту для населення, яке має на цей час використовувати задля здійснення роздільного збирання твердих побутових відходів наявні інструменти.
  11. Грущинський А.М. окреслив основні, на його думку, проблеми щодо відсутності ринку вторинної сировини, а саме не розвиненість галузі перероблення компонентів твердих побутових відходів, та запропонував передбачити компенсаторного механізму за рахунок запровадження податків на перероблення, за упаковку, а також посилення відповідальності за захоронення відходів на несанкціонованих місцях.

 

ВИРІШИЛИ:

За результатами обговорення вирішено внести наступні зміни до Плану реалізації:

захід 1 завдання 1 підціль 1:

  • виключити, оскільки проект Закону України «Про управління відходами» подано до ВРУ під № 2207-1 від 16.10.2019;

заходи 2, 3 завдання 1 підціль 1:

  • виключити, оскільки розроблення проекту Закону України «Про упаковку та відходи упаковки» передбачено ціллю 9.5 «Українці менше страждають від накопичення відходів» Концепції; положення проекту Закону України «Про муніципальні відходи» передбачено у проекті Закону України «Про управління відходами» № 2207-1 від 16.10.2019;

захід 1 завдання 1 підціль 2:

  • виключити, оскільки основним виконавцем розроблення проекту Закону України «Про захоронення відходів» є Мінекоенерго;

захід 3 завдання 1 підціль 2:

– виключити, оскільки створення муніципальних пунктів для роздільного збирання і повторного використання відходів віднесено здійснюватиметься органами місцевого самоврядування;

захід 1 завдання 2 підціль 2:

 – виключити, оскільки проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збільшення ставок екологічного податку для впровадження європейських принципів модернізації української промисловості» внесено до ВРУ під № 2367-2 від 19.11.2019;

захід 1 завдання 3 підціль 2:

 – виключити питання щодо розроблення методичних рекомендацій стосовно кластеризації регіонів враховуючи те, що наразі органами місцевого самоврядування розроблюються регіональні плани управління відходами у відповідності до Методичних рекомендацій з розроблення регіональних планів управління відходами, затверджених наказом Мінприроди № 142 від 12.04.2019.

 

Протокол вела                                                                     Пляшкова О.В.

Повернутися вгору