Бескидський тунель – це продовження «нового Шовкового шляху» – Геннадій Зубко

21.01.2016

12472684_1681280972154076_4538168629344614384_nВідкриття Бескидського тунелю дозволить Україні наростити обсяги експортних перевезень і транзиту між країнами Європи та Азії, збільшити надходження до бюджетів та створити нові робочі місця. Про це заявив Віце-прем’єр-міністр України — Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадій Зубко під час заходів по завершенню першого етапу будівництва Бескидського тунелю. У відкритті взяв участь Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський.

«Це той шлях, який виведе українську економіку на новий рівень завдяки збільшенню обсягів експорту і транзиту. Адже наша країна має унікальне географічне розташування. Ми – міст між Європою і Азією, і маємо скористатися з цієї переваги», – наголосив він.

За словами Віце-прем’єр-міністра, ціна питання відкриття нового тунелю – 60% експорту і 50 млн доларів на рік, які Україна отримує від перевезень через західний кордон. І це не гранична цифра. Завдяки Бескидському тунелю Україна зможе не лише наростити експортний потенціал, а й стати надійним транзитним партнером для багатьох країн Сходу і Заходу.

«Відкриття Бескидського тунелю продовжить нещодавно відкритий Україною новий «Шовковий шлях». Минулого тижня ми запустили тестовий контейнерний поїзд з Іллічівського порту в Китай в обхід Росії. Він дозволить Україні значно збільшити обсяги експортних перевозок до країн Азії. А тепер ми ще й подовжуємо його у Європу. Розширення торгівельних шляхів – це наше стратегічне бачення, яке ми впевнено втілюємо у життя», – сказав Геннадій Зубко.

«Цей проект стане проектом розвитку не лише транспортної інфраструктури та приведення українських доріг до європейських стандартів, але й стане поштовхом до регіонального розвитку», – зазначив він.

За словами урядовця, будівництво Бескидскього тунелю – яскравий приклад успішної реалізації великого інфраструктурного проекту. «Наших будівельників поважають та запрошують у всьому світі. Дуже добре, що їхні кваліфікації та навички працюватимуть на користь Україні», – підсумував Геннадій Зубко.

Нагадаємо, 15 січня Україна запустила тестовий контейнерний поїзд у Китай за новим маршрутом «Шовкого шляху». Цей маршрут є альтернативою, яка дозволить перенаправити вантажопотоки у східному напрямку в обхід території Росії. Експериментальний рейс відправився з Іллічівського порту за маршрутом Україна — Грузія — Азербайджан — Казахстан — Китай (через Каспійське та Чорне моря) —  новим напрямом «Шовкового шляху». Він включає паромні переправи Чорного та Каспійських морів (Іллічівськ — Батумі і Алят — Актау-Порт). Контейнерний поїзд складається з 20 вагонів і дозволить доставити вантаж з Іллічівська до Достику (Китай) за 11-12 днів.

Довідка.

Бескидський тунель довжиною 1747 м було збудовано у 1881 році. Тривавлий час він перебував в аварійному стані. Швидкість руху поїздів обмежувалася 15 км/год.

У травні 2014 року Європейський інвестиційний банк виділив Україні позики в розмірі 55 млн євро для будівництва нового Бескидського залізничного тунелю. Роботи розпочались 29 жовтня 2013 року, їх планується завершити у IV кварталі 2017 року.

Новий тунель довжиною  1822 м, матиме дві колії. Його пропускна здатність збільшиться до 100 поїздів на добу. Потяги рухатимуться в тунелі зі швидкістю до 60 км/год.

Тунель має велике стратегічне значення для України. 60% перевезень через західний кордон України іде саме через нього.

Повернутися вгору